2018. november 4., vasárnap

Wendy Wax - Bombasiker

Borító alapján választottam ezt a könyvet. Színes háttér, középen egy női figura, négy különböző részben. A könyv végén jöttem rá, mit jelent ez.
Szeretném felhívni a figyelmet, hogy eléggé spoileresre sikerült az értékelésem! 😏



A történet az első fejezetekben egy díjátadó körül forog. Főszereplőnk, Kendall Aims írónő, aki nagyon vágyik e díj megnyerésére, ugyanis karrierje forog kockán. Kendall-nak van 3 barátnője, akik szintén írónők: Mallory, Faye és Tanya. Mint az várható, Kendall nem nyeri meg a díjat (hiszen ha megnyerné, miről szólna a történet?!). A kiadója azonban még kér tőle egy utolsó könyvet.

Megmondom őszintén, nekem eléggé unalmas volt eleinte. Elmondja a sztori, hogyan alakul Kendall élete: a férje elhagyja egy fiatalabb nőért, az írói karrierje a végét járja, még az utolsó könyvének szerkesztését is egy teljesen kezdő asszisztensre bízzák. Mindezt annyira vontatottan írja le az írónő, hogy sokszor úgy kellett kipréselnem magamból napi 1 fejezetet. De mikor Kendall barátnői úgy döntöttek, segítenek megírni a könyvet, kíváncsi lettem a végkifejletre. Igaz, Kendall a főszereplőnk, mégis a barátnői életét, titkait is megismerjük, ugyanis a történet négy szemszögre van osztva.  Mallory bestseller listás írónő, Tanya két gyermeket nevelő egyedülálló anya (és ezen a helyzeten édesanyja sem sokat segít), Faye pedig egy sikeres lelkész felesége, vallásos könyveket ír, azonban van egy titkos élete is.

Mint korábban is említettem, segítenek Kendallnak megírni a könyvet, és eltervezik, hogy valami nagyot fognak ezúttal alkotni. Azonban mindezt csak Kendall neve alatt. Főszereplőnk hegyi házába menekül férje elől. Először ódzkodik az írástól, (ez is több fejezeten átmenő huzavona), de végül Mallory ráveszi az írásra. És, láss csodát, innentől kezdve csak ömlik és ömlik belőle a szó.

A történet végigkíséri mind a négy írónő életét. Nagyon szurkoltam Tanyanak, és igazából teljesen megértettem, miért nehéz megnyitnia a szívét egy új férfi felé, hiszen egyedül maradt két gyerekkel.... Aztán ott van Faye, akinek a lányát egyszerűen rühelltem a történetben (még jó, hogy nem sokat szerepelt benne), viszont a férje a végén eléggé meglepett, szó szerint könnyeket csalt a szemembe. Mallory-t sajnáltam a férje miatt, bár a férjének igazat adtam, hiszen a munka teljesen kitöltötte a nő életét, és persze hogy megelégeli egy idő után az ember a "várakozást", hogy hátha egyszer már ő is elég fontos lesz a másik számára, hátha olyan fontos lesz, hogy időt is szánjon rá.

Van egy mellékszereplő, akit ki szeretnék emelni: Lacy Samuels, a kezdő asszisztens. Annyira tetszett, hogy kitartott a könyv mellett úgy, hogy még nem is tudta milyen lesz. Kitartó, törekvő lány, akit még az sem tántorít meg abban, hogy elérje célját, hogy talán elveszíti munkáját. Az ő sztorijának vége pont olyan volt, amilyet akartam! 😀 És elérte amit akart, mindent.

De térjünk vissza az íródó könyvre. Elkészül a kézirat, Kendall elküldi a kiadónak, és mily meglepő: a könyv bombasiker lesz. Az egyetlen bökkenő, hogy Kendall nem egyedül írta. Korábbi megállapodásuk alapján viszont ezt nem mondják el, ugyanis kiadóik nem lennének elragadtatva a helyzettől. De a legnagyobb problémát mégis az okozná, hogy fény derülne a titkaikra... ugyanis a karaktereket saját életükből merítették. Magyarul, ők maguk a karakterek. Igen, minden szép és jó, Kendall bestseller listás író lett, híres, dedikálásokra jár (és Mallory eléggé irigy is rá), de hát mit vár az olvasó? Hogy kiderül az igazság, nem? Igen, kiderül, mindez egy talk-showban.

Ezután pereskedés folyik, a barátnők eltávolodnak egymástól, a könyv továbbra is sikeres. Kendall végre elfogadja életének változásait, ám ekkor jön a fordulat: a férje otthagyja a fiatal nőcit, és vissza akarja kapni feleségét. Komolyan, miért gondolják a férfiak, hogy egy ilyet olyan könnyen el lehet felejteni és tovább folytatni, ahol abbahagyták? Nem értem... Kendall döntését imádtam! Erős csaj lett belőle!

A vége egy kicsit zavaros volt nekem, ugyanis nem derült ki, hogy mi lesz a sorsuk tovább. Azt még megtudjuk, hogy folytatják a könyvet, mind a négyen együtt. Aztán jön is a Vége felirat...

Na szóval, összességében: sok időmbe telt elolvasni (megmutatja a moly oldalamon az "Én és a könyv" opció: 2018. augusztus 18., 19:302018. október 9., 22:22), néhol unalmas volt és vontatott, de végül megtetszett ez a kis történet. :) Szépen megmutatja a barátságot, vitákkal és kibékülésekkel együtt. Azt, hogy bármennyire rossz is a helyzet, a barátainkra mindig számíthatunk, segítenek nekünk és nem hagynak egyedül minket. Valamint betekinthetünk a könyvkiadás, könyvírás világába is. A borító pedig, mint mondtam, szimbolikus: a négy részből álló nő a négy barátnőt szimbolizálja.

Még csak annyit, hogy blogoldalam alcíme e könyvből származik, ugyanis minden fejezet egy idézettel kezdődik.

"Egy könyvben csak az számít, mit jelent neked. - Somerset Maugham"

Köszönöm, hogy elolvastad! 😘

A könyv moly oldala:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Debra Driza - Mila 2.0

  Igyekszem nem túl sokat elárulni a  tartalmáról azért, hogy ha esetleg kedvet kapsz hozzá akkor még legyen értelme elővenni a könyvet . :)...